Thursday 19 July 2012

BILA RAYA MENJELMA.. ^_^


Assalamualaikum wbt..

Apa khabar kawan2.. Lamanya x bersiaran kan?? Hehe.. Maklum laa sejak bergelar ibu untuk kali ke-2 nih, masa fara banyak dihabiskan dengan melayan kerenah anak2 di rumah.. sampai rumah je dah dekat pukul 7mlm.. hemmm.. pastu sampai rumah x duduk rehat lagi nih.. sibuk plak nak memasak.. benda pertama yg fara akan buat bila sampai je kat rumah tu takde lain la menjengah kat dalam freezer tu tengok apa yg boleh dimasak.. hihi.. Suami fara plak dah diberi tugas untuk melayan kerenah 2 org puteri kesayangan tu.. ibu dia plak dah jadi cam lipas kudung memasak kat dapur.. (",) 

Sebenarnya n3 baru ni dah lama sangat terperuk dlm lappy nih.. hehe.. niat nak post dalam blog ni memang dah lama ada cuma masa yang x berapa nak mengizinkan.. Maklum la blog ni pon masih baru lagi.. Blog ini juga adalah hadiah & tanda peringatan untuk anak2 fara & suami bila kami dah tiada nanti.. (",) semoga segala coretan & ilmu yg kami tinggalkan dalam blog ini akan menjadi ilmu & rujukan untuk anak2 kami di masa akan datang..

Tinggal hanya lebih kurang 3 hari je lagi kita semua bakal menyambut bulan Ramadhan.. Bulan yang dinantikan oleh semua umat islam di dunia nih.. bulan yang penuh dengan keberkatan.. Alhamdulillah bersyukur pd Allah sebab masih memberi fara & keluarga merasai kehadiran bulan Ramadhan pd tahun ni.. Sama2 lah kita mempertingkatkan amalan kita di bulan yg mulia ni.. :) Bila bercakap pasal bulan puasa, mesti para2 ibu semua sibuk pulak menjengah buku2 resepi, blog kawan2.. mencari resepi kuih raya untuk hidangan tetamu di hari raya nanti.. hehehe..

Ok la, sepertimana yang fara katakan tadi.. disini fara ada sediakan beberapa menu yang sedia untuk ditempah.. Menu2 ini bukan sahaja sesuai untuk hidangan pada Hari Raya sahaja tapi juga sesuai untuk semua majlis keramaian.. Untuk senarai harga bagi setiap menu akan fara update kemudian yea.. :-)



Chequered Cake



Colourful Chocolate Muffin



Talam Roti Paun




Prune Chocolate Steamed Cake




Kek Kukus Asam Manis






Ok kawan2.. cukup la 5 menu hari ni yea.. hehe..  Esok fara masukkan lagi menu baru untuk tempahan yea.. Bagi sesiapa yang berminat untuk membuat tempahan, anda boleh la call fara terus di 019-7879660 @ email di Ir_Dina2010@yahoo.com / far_zrin1423@yahoo.com... Kalau yang ada Facebook tu pun boleh order melalui facebook je.. Boleh pm fara yea di Facebook Tentang Dina N Dhia.


Sekian dulu dari fara.. Salam sayang semua.. Assalamualaikum.. ^_^
                                                         

0 Comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...